DE LA INTRAREA IN IERUSALIM LA INVIERE

Biserica Vestica a sarbatorit azi Invierea, iar biserica Estica Duminica Floriilor sau intrarea lui Isus in Ierusalim.

Intrarea lui Isus în Ierusalim

29 Când S-a apropiat de Betfaghe şi de Betania, înspre muntele numit al Măslinilor, Isus a trimis pe doi din ucenicii Săi 

30 şi le-a zis: „Duceţi-vă în satul dinaintea voastră. Când veţi intra în el, veţi găsi un măgăruş legat, pe care n-a încălecat nimeni niciodată: dezlegaţi-l şi aduceţi-Mi-

31 Dacă vă va întreba cineva: ‘Pentru ce-l dezlegaţi?’ să-i spuneţi aşa: ‘Pentru că Domnul are trebuinţă de el’.”

 32 Cei ce fuseseră trimişi s-au dus şi au găsit aşa cum le spusese Isus.

 33 Pe când dezlegau măgăruşul, stăpânii lui le-au zis: „Pentru ce dezlegaţi măgăruşul?”

 34 Ei au răspuns: „Domnul are trebuinţă de el”. 

35 Şi au adus măgăruşul la Isus. Apoi, şi-au aruncat hainele pe el şi au aşezat pe Isus călare, deasupra.

 36 Pe când mergea Isus, oamenii îşi aşterneau hainele pe drum. 

37 Şi când S-a apropiat de Ierusalim, spre pogorâşul Muntelui Măslinilor, toată mulţimea ucenicilor, plină de bucurie, a început să laude pe Dumnezeu cu glas tare pentru toate minunile pe care le văzuseră.

 38 Ei ziceau: „Binecuvântat este Împăratul care vine în Numele Domnului! Pace în cer şi slavă în locurile preaînalte!” 

39 Unii farisei din norod au zis lui Isus: „Învăţătorule, ceartă-Ţi ucenicii!” 

40 Şi El a răspuns: „Vă spun că, dacă vor tăcea ei, pietrele vor striga”.

Intrarea Triumfala tradusa mai ales in versiunile engleze, Intarea in Ierusalim asa cum o traduce Cornilescu si majoritatea traducerilor franceze.  Intrarea mai degraba umila a lui Isus in Ierusalim, El care se urcase la Ierusamim pentru toate sarbatorile evreiesti, ca evreu care respecta Iudaismul si Legea asa cum o afirma in multiple ocazii cand spune ca a venit sa implineasca Legea si nu pentru a o aboli.  Isus intra simplu, calare pe minzul unei magarite « expertii » ne spun ca acesta era obiceiul in Orientul Apropiat precum regii aducatori de pace.  Dar fara indoiala El indeplineste prorocia din Zacharia 9.9.  Am pus in ghilimele expertii pentru ca miine s-ar putea sa ne spuna contrarul sau sa ne spuna altceva.    Acest tip de experti ne-au convins ca prima evanghelie scrisa este cea a lui Marcu, ceea ce mi se pare ilogic mai intii pentru ca Marcu nu a fost unul dintre ucenici, el ar fi avut mesajul de la Petru, de ce nu ar fi scris Petru care a scris doua epistole, in loc sa ii povesteasca lui Marcu.   Iar traditia bisericii si canonul biblic recunoaste Matei ca fiind prima Evangheliei scrisa.   Marcu ar fi scris prima Evanghelie pentru ca este cea mai scurta si ceilalti s-ar fi inspirat din acasta Evanghelie.  Mai logic ar fi ca Evanghelia dupa Marcu este mai degraba un rezumat al celor doua care au precedat-o.    Azi sunt noi experti care ne spun, cu aceiasi convingere ca Evanghelia dupa Marcu a fost scrisa de o femeie.  Alegeti. 

Isus intra in Ierusalim in Duminica Floriiilor umil si e primit cu bucurie, cu osanale de cei care il intimîna.  Printre acestai vor fi poate si ditre aceea care cateva zile mai tarziu vor striga « Rastigneste-l ».  Isus intra in Ierusalim  ca sa deschida drumul spre cer dar in deschiderea aceasta El trebuie sa treaca prin ceea ce se numeste Patimile lui Isus.   Pentru a deschide poarta cerului sau a deschide drumul spre cer El trece prin moarte prin care ajunge la Inviere, aratand astfel drumul, singurul, spre Inviere.  

Saptamina care incepe azi, pentru Biserica Estica este o saptamina plina de semnificatii.

Laisser un commentaire